Een smiley in een e-mail: goed idee?

Vrijdag 18 augustus 2017 door Rendement.nl 101 keer gelezen Geen reacties

Een smiley in een e-mail: goed idee?

Smileys vormen inmiddels een normaal onderdeel van de dagelijkse privécommunicatie. Het geeft u de mogelijkheid om net iets meer karakter aan uw bericht mee te geven. Smileys worden echter niet altijd positief opgevat.

Een smiley in een privémailtje is niets bijzonders meer. Het maakt de positieve intenties van de verzender duidelijk en voorziet daarmee ook wel in een behoefte. Maar let op: het blijkt dat het toevoegen van een emoticon aan een mail voor een nog onbekende zakelijke relatie juist een negatief effect heeft.

Twijfels aan afzender

Onderzoekers van de Israëlische Ben-Gurion University stelden vast dat de ontvanger daardoor juist twijfelde aan de competentie van de afzender. Bovendien viel het effect van een glimlach in het 'echte‘ leven – warmte uitstralen – in een mail met een smiley volledig weg. Het gebruik van een smiley in een e-mail is dus alleen een goed idee als er al een goede zakelijke relatie met de ontvanger bestaat.

Lees verder op rendement.nl

Reacties op "Een smiley in een e-mail: goed idee?"

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats zelf een reactie


(wordt niet getoond)
(optioneel)


Uw reactie wordt onder bovengenoemd artikel geplaatst. De redactie van Checklist Webwinkel behoudt zich het recht voor om reacties te verwijderen in geval ze niet ter zake doen, commercieel of kwetsend zijn. Alle reacties zijn te allen tijde voor verantwoordelijkheid van de inzender.