Geld stroomt binnen bij webwinkels - opnieuw grote omzetgroei

Maandag 4 september 2017 door Checklist Webwinkel 291 keer gelezen Geen reacties

Geld stroomt binnen bij webwinkels - opnieuw grote omzetgroei

Nederlandse consumenten kopen vaker en meer in webwinkels. Daardoor hebben webwinkels de afgelopen zes maanden de omzet sterk zien groeien. Dat blijkt uit de Thuiswinkel Markt Monitor. 

In het eerste half jaar van 2017 hebben Nederlandse consumenten met € 10,66 miljard aan online bestedingen 13% meer uitgegeven aan het online aankopen  ten opzichte van dezelfde periode in 2016. In totaal werden er ruim 90 miljoen bestellingen geplaatst. Dat blijkt uit een onderzoek dat door GfK is uitgevoerd, in opdracht van Thuiswinkel.org en in samenwerking met PostNL. Vooral in de categoriën speelgoed en health & beauty is flinke groei genoteerd, respectievelijk +43% en + 41%.

Zoet einde

Thuiswinkel.org verwacht dat de groei flink doorzet en dit jaar de grens van 200 miljoen bestellingen te doorbreken. Dat zal dan betekenen dat er voor meer dan € 22 miljard (!) aan omzet wordt gemaakt door webwinkels.

Bijna iedereen

Bijna alle Nederlanders van 15 jaar of ouder heeft weleens online geshopt, inmiddels heeft 89% van hen ooit minstens een bestelling in een webwinkel geplaatst. Dat zijn 12,4 miljoen consumenten. Gemiddeld bestelde de Nederlander 7,4 keer in het eerste half jaar van 2017.

Smartphone

Let op: steeds minder orders komen vanaf de desktop en steeds meer bestellingen via de smartphone of tablet. De desktop (en laptop) zijn wel nog steeds wel het apparaat waarmee driekwart van de bestellingen wordt gekocht.

Reacties op "Geld stroomt binnen bij webwinkels - opnieuw grote omzetgroei"

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats zelf een reactie


(wordt niet getoond)
(optioneel)


Uw reactie wordt onder bovengenoemd artikel geplaatst. De redactie van Checklist Webwinkel behoudt zich het recht voor om reacties te verwijderen in geval ze niet ter zake doen, commercieel of kwetsend zijn. Alle reacties zijn te allen tijde voor verantwoordelijkheid van de inzender.