Webwinkel altijd verantwoordelijk voor nakomen levertijd

Dinsdag 28 november 2017 door Rendement.nl 161 keer gelezen Geen reacties

Webwinkel altijd verantwoordelijk voor nakomen levertijd

Webwinkels die levertijden op hun website vermelden, moeten er rekening mee houden dat die bindend zijn. Verschuilen achter de bezorgdienst bij een te laat gearriveerde bestelling is dan ook geen optie.

Klanten moeten kunnen vertrouwen op de levertijd die een webwinkel op de website vermeldt. Die levertijd is dan ook bindend. Volgens keurmerk Trusted Shops proberen webwinkels deze keiharde voorwaarde wel eens te verzachten door in de algemene voorwaarden op te nemen dat de levertijden indicatief zijn of dat de aansprakelijkheid voor de te late bezorging niet bij de webwinkel gelegd kan worden. Dergelijke voorwaarden zijn echter niet geldig; een webwinkel blijft te allen tijde verantwoordelijk voor het naleven van de gestelde levertijd, ook als de bezorger een lekke band kreeg, het pakje in een verkeerd busje had geladen of toevallig net die dag zijn routeplanner thuis had laten liggen. Beloof dus geen dingen die moeilijk waar te maken zijn, zorg dat levertijden ook bij extreme drukte te halen zijn en zorg dat er zeer frequent contact is met de bezorgende partij over de aflevering van de bestellingen.

Liever geen negatieve recensie

Een ander punt: controleer of overal op de website dezelfde informatie gegeven wordt. Door het toevoegen van pagina’s en het bewerken van andere kan er altijd een vergissing gemaakt worden. De klant kan echter wel degelijk schadevergoeding eisen als iets niet op tijd geleverd wordt. Bovendien is een negatieve recensie van een ontevreden klant ook niet echt een pre.   

Reacties op "Webwinkel altijd verantwoordelijk voor nakomen levertijd"

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats zelf een reactie


(wordt niet getoond)
(optioneel)


Uw reactie wordt onder bovengenoemd artikel geplaatst. De redactie van Checklist Webwinkel behoudt zich het recht voor om reacties te verwijderen in geval ze niet ter zake doen, commercieel of kwetsend zijn. Alle reacties zijn te allen tijde voor verantwoordelijkheid van de inzender.